Stanje: 17.06.2021
Prevozni pogoji veljajo za prevoz potnikov v omrežju prevozov na dolge razdalje družbe FlixBus. Prevozna sredstva so namenjena prevozu oseb.
1.1 Pogoji prevoza veljajo za prevoz potnikov v mreži podjetja Flix SE (v nadaljevanju: „Flix“) v skladu z Uredbo EU št. 181/2011. Vozila se uporabljajo za prevoz potnikov. Če storitve zagotavljajo sodelujoči partnerji (v nadaljevanju: „partnerji“), zanje veljajo izključno njihovi splošni pogoji poslovanja in specifični pogoji prevoza. Te lahko najdete na spletnih mestih partnerjev. Upoštevajte, da so morda na voljo samo v angleščini. Partnerji ne prevzemajo odgovornosti za prevoz z blagovno znamko FlixBus, z izjemo povezav 96 Dunaj–Gradec in X96 Letališče Dunaj–Gradec, ki ju izvaja družba Dr. Richard Linien & co KG.
2.1 Pravica do prevoza se pridobi s sklenitvijo pogodbe o prevozu.
2.2 Potrdilo o rezervaciji (glejte točko 3.1) potniku omogoča vožnjo med začetnim in končnim krajem, ki je naveden na vozovnici. Kasnejši vstop ali predčasni izstop na podlagi zakonskih določil ni dovoljen.
2.3 V primeru rezervacije ob vkrcanju na vozilu, obstaja obveznost prevoza samo v primeru, če je v vozilu dovolj prostih sedežev za celotno potovanje.
2.4 V primeru zahtevanih postankov obstaja obveznost prevoza, samo če je bilo potovanje od tega ali do tega postajališča rezervirano v ustreznem roku, določenem za vnaprejšnje rezervacije. Zahtevani postanki so označeni na zadevnih voznih redih. Ustrezni roki, določeni za vnaprejšnje rezervacije, so navedeni na posameznih voznih redih.
3.1 Navedeni stroški prevoza morajo biti plačani v zameno za prevoz. V ta namen podjetje Flix izdaja vozovnice. Za izdelavo vozovnice sta potrebna potrditev rezervacije, ki je lahko natisnjena ali prikazana v elektronski obliki (datoteki PDF), in veljavni osebni dokument s fotografijo. Če je rezervacija opravljena v vozilu, velja ročno izpolnjen ali natisnjen račun kot potrdilo o nakupu in potrditev rezervacije. Vozovnica je izdana za enega potnika za en prevoz. Transferne povezave (transferji) veljajo za eno vožnjo. Med postopkom rezervacije morata biti navedena ime in priimek potnika in, če je potrebno, datum rojstva. Ime potnika se primerja s posodobljenim seznamom rezervacij, prikazanem na mobilnem telefonu voznika ali osebja na avtobusni postaji, da se ugotovi ali obstaja pravica do prevoza. Ta postopek se po možnosti izvede z optičnim branjem vozovnice.
3.2 Potnik mora izvesti postopek rezervacije pred odhodom. Vstop v prostor za potnike v vozilu je dovoljen le z veljavnim potrdilom o rezervaciji.
3.2.1 Potovanja se lahko rezervirajo na spletnih portalih in mobilnih aplikacijah Flix za pametne telefone, v prodajnih agencijah, na samih avtobusih (po standardni ceni) in na nekaterih avtobusnih postajah z lastnim osebjem. Rezervacija na vozilu samem je mogoča, samo če je v vozilu dovolj prostih sedežev za celotno potovanje. Zato je priporočljiv vnaprejšnji nakup (prek spleta, prek aplikacije ali agencije).
3.2.2 Potrditev rezervacije (podrobnosti naročila) se shrani in jo je mogoče priklicati prek domače strani; po potrebi se lahko pošlje potniku po e-pošti.
3.2.3 Vsak potnik, ki ima veljavno vozovnico, je upravičen do prostega sedeža. Potniki z otroki in osebe z omejenimi gibalnimi sposobnostmi imajo pri izbiri sedeža prednost.
3.3 Spletni nakup vozovnice:
3.3.1 Prikaz izdelkov v spletni trgovini, do katere je mogoče dostopati prek spleta ali aplikacije za pametne telefone, ne predstavlja pravno zavezujoče ponudbe, temveč nezavezujoč spletni katalog, ki potencialne potnike nagovarja k temu, da oddajo svoje ponudbe. S klikom na gumb »Rezerviraj« ali »Plačaj« se izvede zavezujoče naročilo blaga, ki je v nakupovalni košarici. Vozovnica je izdana za enega potnika za en prevoz. Transferne povezave (transferji) veljajo za eno vožnjo. Potrditev prejema naročila se izda takoj po oddaji prek samodejnega e-poštnega potrditvenega sporočila. Pogodba o prevozu ne velja za sklenjeno, dokler podjetje Flix ne sprejme naročila z izdajo potrditve sprejema naročila. Ta potrditev sprejema naročila se lahko izda s samodejnim e-poštnim potrditvenim sporočilom ali kasneje.
3.3.2 Zaradi zmožnosti trenutne tehnologije ni mogoče jamčiti, da bo sporočanje podatkov prek interneta brez napak in/ali vedno dostopno. Ni mogoče razviti in upravljati računalniških programov (programske opreme) in sistemov za obdelavo podatkov (strojne opreme) popolnoma brez napak oz. izključiti vseh nepredvidljivih dejavnikov, ki lahko nastanejo v povezavi z medijem internetom. Zato podjetje Flix ne zagotavlja nobenega jamstva za stalno, neprekinjeno razpoložljivost svojih spletnih mest in tehničnih sistemov. Zlasti zaradi tehničnih značilnosti interneta ni mogoče jamčiti, da bo možnost spletne rezervacije vedno na voljo. Če je sistem zaradi tehničnih težav na voljo znova kasneje (npr. v obdobju vnaprejšnjega nakupa vozovnic), uporabniki niso upravičeni do prihrankov ali znižanih cen vozovnic.
3.3.3 Treba je opozoriti, da se zakonske določbe glede odpovednih pravic za pogodbe, sklenjene na daljavo, ne uporabljajo v primeru pogodb o prevozu, sklenjenih prek spleta s prodajo na daljavo, in če se prevoznik zaveže, da bo po sklenitvi pogodbe storitev izvedel ob določenem času ali v okviru določenega časovnega obdobja. To je razlika s spletnim naročanjem po pošti. Kljub temu pa zgoraj navedeno ne vpliva na pogoje poslovanja, ki se nanašajo na odpoved rezervacij. To ne vpliva na naše pogoje o odpovedi.
3.4 Prodajni prostori, ki jih upravlja osebje:
Prodajne agencije, prodajalne vozovnic in oddelek za pomoč strankam družbe FlixCompanies lahko zaračunajo pristojbino za storitev opravljene rezervacije ali odpovedi. Trgovinska pristojbina, ki se zaračunava, je odvisna od lokacije prodajalne.
3.5 Stroški prevoza:
3.5.1 Uporabniki niso upravičeni do rezervacije vseh cenovnih razredov ali cenovnih deležev pri kateri koli obliki rezervacije. Zlasti popusti in promocijske cene so pri spletni rezervaciji na voljo le delno.
3.5.2 Plačilo za prevoz se nanaša le na prevoz oseb; druge storitve, na primer rezervacija sedežev in prevoz koles ter dodatna ali posebna prtljaga, se obračunajo posebej.
3.5.3 Za znižane cene se uporabljajo posebni predpogoji za rezervacijo. V zvezi s tem so odločilni posamezni objavljeni pogoji.
Potnik mora v okviru naključnih kontrol vozovnic na zahtevo sodelavca podjetja FlixCompanies, za namene preverjanja veljavnosti vozovnice, predložiti vozovnico in veljaven osebni dokument s fotografijo.
5.1 Potniki so dolžni plačati višje stroške prevoza, če je ugotovljeno, da potujejo z vozilom in niso rezervirali sedeža za to potovanje bodisi vnaprej bodisi ob vstopu na vozilo.
5.2 Potniki, za katere je ob preverjanju ugotovljeno, da nimajo veljavne rezervacije, so dolžni navesti svoje osebne podatke in se na zahtevo identificirati.
5.3 Višji stroški prevoza znašajo dvakratni znesek običajne prevoznine za razdaljo, ki so jo potniki prepotovali, vendar vsaj 60 EUR ter znesek prevoznine za preostalo razdaljo do končne destinacije. Če potniki ne morejo dokazati prepotovane razdalje, se za izračun višjih stroškov prevoza uporabi začetna točka linije.
5.4 Potniki morajo višje stroške prevoza plačati takoj ali najkasneje v dveh tednih po prejemu pisnega zahtevka za plačilo. Po preteku tega roka se za vsak pisni zahtevek za plačilo zaračuna provizija za obdelavo v višini 5 EUR, pod pogojem, da potnik ne more dokazati, da stroški obdelave niso nastali ali da so nastali nižji stroški. Podjetja FlixCompanies si pridržujejo pravico do nadaljnjih ukrepov s področja civilnega in/ali kazenskega postopka.
6.1 Pridržujemo si pravico do ustrezno utemeljenih sprememb odobrenih in objavljenih časov in datumov potovanj, linij in prevoznin, zlasti zaradi izvajanja odločitev licenčnega organa.
6.2 Če so linije, objavljene v voznem redu, označene s sklicem »Ob upoštevanju uradne odobritve«, to pomeni, da postopek licenciranja, ki je potreben za vključitev teh prevoznih povezav v objavljeni vozni red, za te linije (povezava, postanek, dan potovanja, prevoznina itd.) v času objave voznega reda še ni zaključen.
6.3 Spremembe voznega reda, ki stopijo v veljavo po sklenitvi pogodbe in za katere prevoznik ni odgovoren (npr. dolgotrajne posledice naravnih nesreč ali dolgotrajna gradbišča) potnikom ne dajejo pravice do uveljavljanja odškodninskih zahtevkov, če tovrstne spremembe zgolj malce odstopajo od prvotno dogovorjenega časa odhoda oz prihoda, tj. do največ dveh ur. V primeru bistvenih sprememb voznega reda imajo potniki pravico, da brezplačno odstopijo od pogodbe o prevozu. To lahko storijo tako, da stopijo v stik z našim info-centrom.
ali po e-pošti na storitve@flixbus.si. Potniki v tovrstnih primerih še niso smeli začeti potovanja. Vse ostale pravice potnikov ostajajo nespremenjene.
7.1 Potnikom priporočamo, da so na mestu odhoda vsaj 15 minut pred začetkom potovanja.
7.2 Če potniki niso prisotni ob načrtovanem času in na kraju odhoda, se lahko pravica do prevoza za rezervirano potovanje in mesto na vozilu dodeli drugim.
7.3 Če so potniki o odlogu potovanja obveščeni z SMS-sporočilom, e-pošto ali v kakšni drugačni pisni obliki, pravica do prevoza za rezervirano potovanje v primeru odsotnosti potnika poteče ob začetku časa potovanja, navedenega v SMS-u ali e-pošti.
7.4 Ime potnika se primerja s posodobljenim seznamom rezervacij, prikazanem na mobilnem telefonu voznika ali osebja na avtobusni postaji, da se ugotovi obstoj upravičenosti do prevoza. Ta postopek se po možnosti izvede z optičnim branjem vozovnice. V posebnih primerih se mora potnik na zahtevo identificirati vozniku in osebju s predložitvijo natisnjene ali elektronske (v obliki datoteke PDF) potrditve rezervacije in veljavnim osebnim dokumentom s fotografijo (osebna izkaznica, potni list in v danem primeru vizum).
7.5 Ukrepi za zaščito pred okužbo s koronavirusno boleznijo 19 (COVID-19): Potniki morajo ob začetku potovanja nositi primerno zaščito za usta. Med celotno potjo je obvezna uporaba zaščitne maske. Potnikom, ki ne bodo nosili primerne zaščite za usta, se lahko zavrne vkrcanje ali zahteva izkrcanje. V tem primeru pravica do nadomestnega prevoza odpade.
Spodaj lahko najdeš seznam držav, v katerih je še vedno obvezna uporaba obraznih mask. V vseh drugih državah nošnja obraznih mask med uporabo javnih prevoznih sredstev ni več potrebna.
Države, kjer je obvezna uporaba obraznih mask |
---|
Slovaška, Španija, Italija, Portgualska, Kanada, Nemčija (preveri predpise za vsako zvezno državo) |
Čeprav je po svetu vse manj omejitev potovanj, v nekaterih državah še vedno veljajo odloki, povezani s covidom-19. Za več informacij preveri naše »omrežne in potovalne novice«.
7.6 Če je za notranji ali čezmejni promet po zakonu ali s strani pristojnih organov treba izpolniti dodatne zdravstvene zahteve, npr. dokazilo o cepljenju proti COVIDU ali drugo uradno dovoljeno potrdilo, se potnik zavezuje, da bo to upošteval. Potniki, ki ne posredujejo dokazil, da izpolnjujejo ustrezne trenutne zahteve, se lahko izključijo iz potovanja. V tem primeru potnik ni upravičen do nadomestnega prevoza.
8.1 Na splošno velja, da so objavljeni linijski prevozi neposredne povezave. V nekaterih primerih so morda potrebna prestopanja.
8.2 Če je načrtovano prestopanje, podjetja FlixCompanies svojim potnikom zagotavljajo nadaljnji prevoz do rezervirane destinacije. Če redni avtobus v izjemnih primerih ne more počakati na povezovalni avtobus, ki zamuja, podjetja FlixCompanies zagotovijo nadomestni prevoz. V nekaterih primerih se lahko to izvede z avtobusi, ki jih upravljajo druge družbe, avtomobili ali z železniškim prevozom. Zahtevki za določeno obliko prevoza niso mogoči. Če je destinacija predaleč ali druge alternativne povezave niso na voljo, zaradi česar je treba nadaljevanje potovanja preložiti na naslednji dan, je potnikom na voljo brezplačno bivanje v hotelu srednjega cenovnega razreda.
8.3 Zgornje določilo se uporablja samo v primerih, ko rezervacije pri podjetju Flix zadevajo neposredne povezave. Če potniki rezervirajo posamezne linije in te združijo, da nastane potovanje, ki vključuje prestopanja, sami nosijo tveganje, da bodo zamudili povezavo. Zahtevki za nadomestni prevoz ali nastanitev v hotelu so v takšnem primeru neupravičeni. Vendar bodo podjetje Flix ali podjetja FlixCompanies potnike na vse primerne načine poskušala obvestiti o nadomestnih povezavah.
8.4 Prestopanja na prevozne storitve, ki jih ne upravljajo podjetja FlixCompanies, ni mogoče jamčiti.
9.1 Potniki morajo spoštovati navodila voznika in spremljajočega osebja.
9.2 Voznik in spremljajoče osebje lahko potnikom prepove nadaljnjo potovanje, če je očitno, da so potniki pod vplivom alkohola ali prepovedanih drog. Enako velja za potnike, ki iz drugih razlogov ogrožajo varnost drugih potnikov ali občutno poslabšajo dobro počutje slednjih. Zahtevki za nadomestni prevoz so v takšnem primeru neupravičeni.
9.3 Kajenje na avtobusih je prepovedano. Ta prepoved velja tudi za e-cigarete.
9.4 Potnik je odgovoren za škodo, ki jo krivdno povzroči na avtobusu.
9.5 Potniki, ki bodisi namerno bodisi zaradi hude malomarnosti umažejo avtobus, so podjetja FlixCompanies dolžni plačati stroške čiščenja v višini vsaj 100 EUR. Potniki imajo pravico, da predložijo dokaze, da škoda ni nastala ali da je strošek zaradi omenjene škode znatno nižji kot prej omenjeni pavšal.
9.6 Prevoznik lahko prekliče pogodbo o prevozu brez odpovednega roka, če se potnik vede na način, ki je tako moteč, da kljub (ustnemu) opozorilu ni več mogoče, da bi prevoznik in/ali preostali potniki nadaljevali s potovanjem. To velja tudi v primeru, da potnik ne upošteva objektivno utemeljenih smernic (npr. varnostnih smernic). V takšnem primeru ima prevoznik pravico, da zadrži prevoznino. Izjema je izpad potnika z nalezljivo boleznijo zaradi bolezni v skladu s št. 2 prvega odstavka 3.čl. Uredbe o SPP. V tem primeru je potnik upravičen do vračila polne voznine.
9.7 Vsi potniki so dolžni uporabljati varnostne pasove v skladu z zakonskimi predpisi, če je avtobus z njimi opremljen.
9.8 V odmorih/na postajah ali ob policijskih kontrolah morajo potniki na zahtevo voznika ali sprevodnika zapustiti avtobus. Potnik mora obvezno upoštevati čas trajanja odmora, ki ga določi voznik ali sprevodnik. Voznik sme odpeljati, če se potnik po preteku časa za odmor ni pravočasno vrnil na avtobus, in ni odgovoren za odsotnost potnika po pretečenem času odmora.
10.1 Vsak potnik, ki želi prevoz preko katerekoli mednarodne meje, je sam odgovoren za izpolnjevanje vseh zakonov in predpisov v zvezi s potovalnimi in osebnimi dokumenti, vizumi, tujimi valutami, carinami in zdravjem. Podjetje FlixBus ni odgovorno za nobene posledice zaradi neupoštevanja teh zakonov in predpisov, četudi se ti spremenijo šele po rezervaciji prevoza.
10.2 Vsak potnik, ki želi prevoz preko katerekoli mednarodne meje, je sam odgovoren za pridobitev vseh potrebnih potovalnih dokumentov in za upoštevanje zakonov vsake posamezne države na poti do izbrane destinacije. (Splošno pravilo: državljani Evropske unije, Norveške in Islandije lahko potujejo z osebno izkaznico, državljani vseh drugih narodnosti pa s potnim listom).
Priporočamo, da preverite vstopne in izstopne zahteve države oz. držav, kamor potujete tako, da se obrnete na njihovo veleposlaništvo ali konzulat, preverite pa tudi spletno stran europa.eu: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/index_en.htm
Podjetje FlixBus ne nosi odgovornosti za nobene posledice zaradi nepridobitve vseh potrebnih potovalnih in osebnih dokumentov.
10.3 Pred vsakim odhodom mora potnik, ki potuje do mednarodne destinacije ali od nje, na zahtevo vozniškega in storitvenega osebja pred začetkom potovanja predložiti uradni dokument za prehajanje meje v obmejnem prometu, ki vsebuje najmanj ime in priimek ter fotografijo potnika (osebna izkaznica, potni list in v danem primeru vizum). To ne vključuje: vozniških dovoljenj, knjižničnih izkaznic, študentskih izkaznic, kartic zdravstvenega zavarovanja in podobnih dokumentov, ki jih uradi/organi ne sprejmejo kot dokazilo o identiteti. Vozniško in storitveno osebje mora preveriti, ali so podatki na vozovnici enaki podatkom na osebnem dokumentu (osebna izkaznica/potni list), ki ga predloži potnik.
10.4 Podjetje FlixBus si pridržuje pravico, da zavrne vstop na avtobus:
10.5 Podjetje FlixBus v skladu s členom 10.4 ni dolžno povrniti stroškov vozovnice, niti delno niti v celoti, oziroma zagotoviti kakršnekoli odškodnine.
10.6 Za pospešitev carinskega postopka oddana prtljaga ne sme biti zaklenjena.
10.7 Potnik lahko ima pri sebi samo blago, ki je izvzeto iz carinjenja v naravi in količini.
11.1 Majhne otroke, stare med 0 in 3 leta, lahko prevažate le v otroških sedežih za majhne otroke. Med vožnjo jih morate pritrditi z varnostnimi pasovi, ki so nameščeni v avtobusu. Otroške sedeže za majhne otroke morate pritrditi z dvotočkovnimi pasovi, ki jih morajo prinesti s seboj spremljevalci majhnih otrok.
11.2 Prevoz otrok in mladoletnih oseb, mlajših od 10 let, se na vseh državnih in mednarodnih povezavah izvaja le, če so med vožnjo v spremstvu odrasle osebe.
11.3 Otroci in mladoletne osebe med 10. in 14. letom smejo potovati brez spremstva samo, ko zakoniti zastopnik med postopkom rezervacije pisno potrdi, da je mladoletnik sposoben in v stanju potovati sam brez nadzora. Flix, podjetja FlixCompanies in njihova partnerska podjetja izrecno ne prevzamejo dolžnosti nadzora nad mladoletnikom. Otroci, ki potujejo sami, ne smejo potovati na nočnih povezavah in čez državne meje. Prav tako so vsi otroci, ki potujejo sami, izključeni iz prevozov s prestopanjem.
11.4 Mladoletniki, starejši od 15 let, lahko potujejo sami. V primeru mednarodnih povezav morajo zakoniti skrbniki zagotoviti, da imajo mladoletniki pri sebi vse dokumente in osebne identifikacijske dokumente, potrebne za prehod meje (glej točko 11.2).
11.5 Otroci potujejo po znižani ceni. Ta velja za otroke in mladoletnike, mlajše od 15 let. Če je na voljo promocijska cena nižja od znižane cene, otrok samodejno prejme nižjo ceno.
12.1 Načeloma se opravi prevoz za vse osebe, ne glede na to, ali so invalidne ali so omejene glede svoje mobilnosti. Invalidnim osebam ali osebam z omejeno mobilnostjo je zagotovljena pomoč s strani podjetja FlixBus, ki je v odgovornosti prevoznika v skladu s prilogama I a in b k Uredbi (EU) št. 181/2011.
12.1.1 V Češki republiki invalidne osebe ali osebe z zmanjšano mobilnostjo potujejo po znižani ceni, pod pogojem, da imajo v Češki republiki veljavno kartico ZTP ali ZTP/P.
12.2 Spremljevalci ter psi vodiči za invalide in slepe osebe.
12.2.1 Spremljevalci potujejo brezplačno, če je potrjena potreba po stalnem spremstvu. Dokaz je zagotovljen s predložitvijo ustreznega dokumenta ob začetku vožnje, v katerem je zabeležena potreba po stalnem spremljanju, npr. v Nemčiji, potrdilo o hudi invalidnosti ali zdravniško potrdilo.
12.2.2 Da bi zagotovili izvedljivost prevoza invalidov ali oseb z omejeno mobilnostjo, pa tudi njihovega spremljevalca, je potrebno, da nas potnik pred rezervacijo obvesti o svojih potrebah. (glejte točko 12.5.3).
12.2.3 Za pse vodiče za invalide in slepe osebe, ki morajo spremljati invalidno osebo, je prevoz brezplačen, pod pogojem, da je predloženo dokazilo o veljavni težji invalidnosti ali ustrezno potrdilo (glejte 12.2.1). Te živali so izvzete iz obvezne uporabe nagobčnika.
12.2.4 Da bi zagotovili izvedljivost prevoza psa spremljevalca ali vodiča, mora potnik pred rezervacijo in najkasneje 36 ur pred odhodom, obvestiti službo za stranke po telefonu o svojih potrebah.
12.3 Postajališča/avtobusne postaje
Podjetja FlixCompanies nimajo nobenega vpliva na stanje infrastrukture in pogoje za invalide na postajališčih in avtobusnih postajah, zaradi česar za to ne prevzemamo nobenega jamstva. Za to je odgovoren ustrezni upravljavec postaje.
12.4 Zavrnitev prevoza
12.4.1 Če zaradi konstrukcije vozila ali infrastrukture, vključno z avtobusnimi postajami in avtobusnimi postajališči, fizično ni mogoče na varen in operativno izvedljiv način omogočiti vstopa, izstopa ali prevoza invalidne osebe ali osebe z omejeno mobilnostjo, si pridržujemo pravico do rezervacije, izstavitve vozovnice ali kako drugače omogočiti ali vzeti osebo v vozilo. V tem primeru se zadevna oseba obvesti o kakršnem koli sprejemljivem nadomestnem prevozu s storitvijo podjetja FlixCompanies.
12.4.2 Zaradi zasnove vozil je prevoz trenutno še možen samo v primerih, če lahko invalidne osebe ali osebe z omejeno mobilnostjo potujejo samostojno in brez tuje pomoči. Potnik lahko zahteva spremstvo druge osebe po svoji izbiri, ki lahko zagotovi pomoč, ki jo potrebuje invalidna oseba ali oseba z omejeno mobilnostjo, tako da predhodni razlogi odpadejo. Prevoz takšnega spremljevalca je brezplačen; če je izvedljivo, ji bo dodeljen sedež poleg invalidne osebe ali osebe z omejeno mobilnostjo.
12.4.3 Zadevni potnik bo nemudoma in na zahtevo v petih delovnih dneh po prejemu vloge pisno prejel obrazložitev razlogov za zavrnitev prevoza.
12.4.4 Če je bila možnost prevoza potnika z invalidnostjo ali omejeno mobilnostjo preverjena in je vozovnica izdana, potniku pa je vseeno zavrnjen prevoz, imata potnik in njegov sopotnik naslednjo izbiro: (a) povračilo voznine in, če je primerno, čim hitrejšo vrnitev na prvo izhodišče, kot je določeno v prevozni pogodbi, ali (b) kadar je to izvedljivo, nadaljevanje potovanja ali preusmeritev s primerno nadomestno storitvijo na namembni kraj, naveden v prevozni pogodbi.
12.5 Prevoz invalidskih vozičkov ali pripomočkov za hojo
12.5.1 Invalidni potniki ali potniki z omejeno mobilnostjo so upravičeni do brezplačnega prevoza zložljivega invalidskega vozička ali pripomočkov za hojo v prtljažniku avtobusa. Zaradi varnosti morajo biti invalidski vozički zložljivi in brez električnega pogona.
12.5.2 Razen tega morajo vsi invalidski vozički, ki so potrebni v prostoru za potnike, ne glede na datum izdelave biti opremljeni s sidrišči za pritrditev, tako imenovanimi električnimi pestami, v skladu z DIN 75078-2 in imeti homologacijo proizvajalca v skladu z DIN EN 12183 ali 12184. Izpolnjevanje predpisanih standardov za prevoz je treba pred rezervacijo potrditi s poslanim obrazcem. (glejte točko 12.5.4).
12.5.3 Da bi preverili možnost prevoza, se od potnika zahteva, da pred odhodom službi za stranke po telefonu natančno navede točen tip invalidskega vozička ali pripomočka za hojo, in sicer 14 dni ali najkasneje 7 dni (za prevoz v potniškem prostoru) oz. 36 ur (za prevoz v prtljažniku) pred odhodom.
12.5.4 Potnik s tem zagotovi, da je invalidski voziček funkcionalen in tehnično zasnovan tako, da ga je mogoče varno uporabljati med vožnjo. Voziček ustreza trenutnim uradnim varnostnim zahtevam. Prevoz v invalidskem vozičku se lahko zavrne, če obstajajo jasni znaki, da varen prevoz ni mogoč ali je vprašljiv. Prevoznik izključuje odgovornost za škodo zaradi pomanjkljivega tehničnega stanja invalidskega vozička.
13.1 Rezervacija posameznega sedeža
13.1.1 Na nekaterih vožnjah z vozilom FlixBus je ob rezervaciji na naših spletnih mestih FlixBus, pri partnerskih agencijah in na prodajnih mestih vozovnic podjetja FlixCompanies možno rezervirati tudi točno določen sedež (na prehodu ali ob oknu, vrsta, miza). Če je storitev za izbrano vožnjo na voljo, je možno pri rezervaciji dodatno izbrati sedež. Ta storitev je plačljiva. Stroški rezervacije sedeža se obračunajo po tarifi, ki velja na dan nakupa vozovnice za zadevno vožnjo. Znesek je odvisen od izbrane kategorije sedeža in relacije. Sedeži se razlikujejo le po položaju (npr. boljši razgled, prostor ob mizi).
13.1.2 Rezervacija posameznega sedeža se priznava z navedbo potrdila o rezervaciji. Pri rezervacijah za več oseb rezervacije sedežev ne veljajo za posamezno osebo, to pomeni, da sedeža ni mogoče dodeliti posamični osebi v skupini.
13.1.3 Rezervacija sedeža (plačljiva) ni obvezna. Če potnik nima rezerviranega sedeža, si lahko pred začetkom vožnje sam izbere sedež v določenem predelu avtobusa. V tem primeru ni mogoče zagotoviti, da bo družina ali skupina sedela skupaj. Zagotavljamo le, da bo dobil vsak potnik v avtobusu svoj sedež.
13.2 Omejitve pri rezervaciji sedeža
13.2.1 Če se potnik ne vkrca pravočasno, izgubi pravico do sedeža in prevoza. Družba FlixBus ima v tem primeru pravico vozovnico podeliti drugi osebi v skladu s številko 7.2. Zato priporočamo, da potniki na postajališče prispejo najkasneje 15 minut pred odhodom, tudi če so sedež rezervirali.
13.2.2 Do sedeža, ki ga je treba rezervirati, imajo načeloma pravico le tiste osebe, ki so sedež rezervirale. Zaradi poslovnih ali varnostno-tehničnih razlogov ima družba FlixBus pravico potnikom na novo dodeliti sedeže tudi še tik pred začetkom vožnje. Med drugim se to lahko zgodi, če so v avtobusu nosečnice, mladostniki, otroci, ki potujejo sami, ali osebe s telesnimi omejitvami, ki so dobile druge sedeže, ustreznih sedežev pa ni več na voljo. V tem primeru je treba upoštevati navodila voznika avtobusa. Nova dodelitev sedežev poteka ne glede na raso, veroizpoved, barvo kože, nacionalnost ali spol.
13.2.3 Pri spremembi rezervacije sedeža lahko potnik zahteva vračilo denarja za rezervacijo sedeža, če mu sedeža ni možno ponuditi v rezervirani ali višji kategoriji.
13.2.4 Pri izpadih ali zamudah se vrne znesek za rezervacijo sedeža v skladu s točko 16.
13.2.5 Potnik ne dobi vračila, če se ni pojavil ali če mu je bil sedež dodeljen/ga je dobil brezplačno.
13.3 Odpoved in prenos rezervacije
Stroški rezervacije sedeža so vračljivi pri odpovedi ali prenosu rezervacije vožnje, če sedež ni bil dodeljen brezplačno. Veljajo določila v skladu s točko 5 Pogojev za rezervacijo. Pri odpovedi vožnje je možno rezervacijo sedeža prenesti na drugo osebo z enako rezervacijo vožnje.
13.4 Rezervacija dodatnega sedeža
13.4.1 Veljajo določila 13.1 do 13.3.
13.4.2 Dodatni sedež ni nadaljnji zahtevek za prevoz v smislu odstavka 2.2. Zato ga ni mogoče prenesti na drugo osebo brez veljavne vozovnice.
13.4.3 Pristojbina za vaš prosti sedež temelji na naših trenutnih cenah vozovnic. Stroški za rezervacijo sedeža pri prostem sedežu so tako že vključeni.
14.1 Prtljaga:
14.1.1 Prtljaga, ki je vključena v ceno vozovnice, je omejena na en brezplačni kos prtljage po osebi in največjo velikost kosa prtljage 80 x 50 x 30 cm. Manjša odstopanja mer so dovoljena, če skupni seštevek višine, širine in dolžine kosa prtljage ne presega 160 cm. Vsak potnik lahko prinese brezplačno prtljago s težo do skupaj največ 20 kg. Kot prtljaga veljajo kovčki in torbe. Izjemoma je dovoljeno s seboj imeti pohodni nahrbtnik. Upoštevajte, da se lahko pri nekaterih naših linij pojavijo izjeme povezane s smernicami za prtljago. Če je treba, bodo prikazani med zadevnim postopkom rezervacije in na izdani vozovnici.
14.1.2 Dodatna prtljaga
14.1.2.1 V posameznih primerih je v okviru obstoječih kapacitet mogoče vzeti s seboj dodatni plačljiv kos prtljage (dodatna prtljaga) z največjimi merami 80 x 50 x 30 cm in težo največ 20 kg. Tudi za dodatno prtljago so dovoljena manjša odstopanja mer, če celoten obseg kosa prtljage ne presega 160 cm. Potnikom ne pripada splošna pravica prevoza več kot enega kosa večje prtljage. Upoštevajte, da se lahko pri nekaterih naših linij pojavijo izjeme povezane s smernicami za prtljago. Če je treba, bodo prikazani med zadevnim postopkom rezervacije in na izdani vozovnici.
14.1.2.2 Potrebna je predhodna rezervacija dodatne prtljage. Za to storitev se obračuna pristojbina za prtljago. Pristojbina za dodatno prtljago je odvisna od načina rezervacije. Rezervacijo lahko opravite na spletu med postopkom rezervacije ali po nakupu vozovnice pod možnostjo Uredi mojo rezervacijo. Če je v prtljažnem prostoru avtobusa še dovolj prostora in nimate predhodne rezervacije dodatne prtljage, lahko pristojbino za dodatno prtljago plačate pri vozniku avtobusa. O tem odloča in je odgovoren voznik avtobusa.
14.1.3 Potniki so dolžni prtljago označiti s svojim imenom in naslovom, da je mogoče pravilno vračilo prtljage in da se preprečijo napake pri vračanju prtljage.
14.1.4 Potniki so odgovorni za prenos svoje prtljage pri menjavi vozil. Morebitna pomoč s strani voznika je na voljo samo v izjemnih primerih, razen če je potnik invalidna oseba ali oseba z zmanjšano gibljivostjo.
14.2 Ročna prtljaga:
14.2.1 Prevoz ročne prtljage je brezplačen, vendar je omejen na en kos prtljage na potnika, pri čemer velikost prtljage ne presega 42 x 30 x 18 cm in ne tehta več kot 7 kg.
14.2.2 Potniki morajo ročno prtljago pospraviti v prostoru za potnike in jo nadzirati na način, ki zagotavlja, da varnost in pravilno delovanje avtobusa nista ogrožena ter da to ne moti drugih potnikov. Ročno prtljago je načeloma treba pospraviti na police za prtljago ali pod sedež pred potnikom.
14.2.3 Ročna prtljaga in njena vsebina morata ostati pod skrbjo potnika ves čas potovanja; potnik ju mora tudi skrbno nadzorovati. Če se ugotovi nedovoljen poseg v prtljago s strani tretje osebe, je treba o tem obvestiti voznika. Potnike prosimo, da pred koncem potovanja preverijo, ali njihova ročna prtljaga vsebuje vse, kar je vsebovala na začetku potovanja.
14.3 Posebna prtljaga:
14.3.1 Pri tako imenovani posebni prtljagi je potrebna predhodna registracija s strani potnika in njena potrditev. Na splošno ni mogoče zahtevati prevoza posebne prtljage.
14.3.2 Kot posebna prtljaga veljajo predmeti, ki presegajo velikost prtljage. Obseg (višina v cm + širina v cm + globina v cm) kosa posebne prtljage ne sme biti večji od 240 cm. Posamezen kos posebne prtljage ne sme biti težji od 30 kg.
14.3.3 Prevoz posebne prtljage je omejen na en kos na potnika.
14.3.4 Na splošno so iz prevoza izključeni kosi opreme, pohištvo ali kosi pohištva, elektronske naprave, deske za surfanje in kartonske škatle. Ortopedski pripomočki in kolesa ne štejejo za posebno prtljago. Zanje se uporabljajo ločeni pogoji.
14.3.5 Za prevoz posebnih vrst prtljage je potrebna vnaprejšnja rezervacija. Za to storitev se obračuna pristojbina za prtljago. Pristojbina za posebno vrsto prtljage je odvisna od načina rezervacije. Rezervacijo lahko opravite na spletu med postopkom rezervacije ali po nakupu vozovnice pod možnostjo Manage My Booking (upravljanje rezervacije). Če je v prtljažnem prostoru avtobusa še dovolj prostora in nimate predhodne rezervacije posebne vrste prtljage, lahko pristojbino za posebno vrsto prtljage plačate pri vozniku avtobusa. O tem odloča in je odgovoren voznik avtobusa.
14.4 Glasbeni inštrumenti:
14.4.1 Glasbeni inštrumenti se štejejo za posebno prtljago. Če je glasbilo (vključno s kovčkom) manjše od navedene dovoljene velikosti ročne prtljage, je njegov prevoz brezplačen namesto ročne prtljage. Če je glasbilo (vključno s kovčkom) večje od navedene dovoljene velikosti ročne prtljage, se mora prevažati v zadnjem prostoru za prtljago. V takšnem primeru se zaračuna dodaten strošek prtljage (glejte točko 14.3.5). Prevoz glasbenih inštrumentov, katerih velikost presega 135 x 48 x 35 cm ni mogoč.
14.4.2 Priporoča se prevoz glasbenih inštrumentov v trdnih kovčkih.
14.5 Vredni predmeti in elektronska oprema:
14.5.1 Vredni predmeti, kot so gotovina, nakit, žlahtne kovine, ključi, očala (sončna in/ali korekcijska očala), elektronske naprave (prenosni računalniki, iPadi, tablični računalniki, MP3-predvajalniki, mobilni telefoni, fotoaparati, napajalne enote, litijeve baterije ali litijevi akumulatorji), elektronske cigarete, elektronsko potrošniško blago (zlasti prenosni računalniki, mobilni telefoni itd.), ki je bilo preklicano s strani proizvajalca ali trgovca, kontaktne leče, proteze, zdravila, pomembni dokumenti (diplome in drugi certifikati, poverilnice, potni listi, vozniška dovoljenja, vrednostni papirji) itd. ter lomljivi predmeti morajo biti spravljeni v ročni prtljagi in ne v navadni prtljagi, za njihovo varnost pa z ustrezno skrbnostjo odgovarjajo potniki.
14.5.2 Če potniki vseeno hranijo dragocene predmete v običajni prtljagi, odškodninski zahtevki ne bodo sprejeti. Iz zgornjega so izvzeti primeri namerne ali hude malomarnosti.
14.6 Otroški vozički:
14.6.1 Otroški vozički se lahko prevažajo kot posebna prtljaga (največ en otroški voziček na potnika). Otroški vozički morajo biti zložljivi. Prevoz otroških vozičkov, ki jih ni mogoče zložiti, ni mogoč. Prijavo je treba opraviti po telefonu na telefonski številki službe za pomoč strankam ne prej kot 48 ur pred odhodom.
14.6.2 Prevoz otroških vozičkov je brezplačen.
14.7 Kolesa & E-skiro:
14.7.1 Kolesa
14.7.1.1 Na nekaterih linijah prevažamo kolesa. Kolesa morajo biti standardnih velikosti brez nadgradenj in ne težja od 20 kg – električnih koles, koles z električno podporo (pedelec), tandemskih koles ali koles s tremi kolesi ne prevažamo.
14.7.1.2 Vsem potnikom, ki želijo s seboj na potovanje vzeti kolo, priporočamo, da potovanje in prostor za svoje kolo rezervirajo dovolj vnaprej.
14.7.1.3 Prevoz koles je mogoč le za največ pet koles na avtobusu. Splošna zahteva za prevoz koles ni mogoča.
14.7.1.4 Prevoz koles predvideva dodatno pristojbino za kolo. Pristojbina za prevoz koles je neodvisna od dolžine poti in cene vozovnice za rezervirano pot. Prevoz prtljage je na nosilcih za kolesa. V posebnih primerih je prevoz prtljage mogoč samo v ustreznih torbah v prtljažniku (npr. zložljiva kolesa). Skupne mere torbe s kolesom ne smejo biti večje od 240 cm (višina + širina + globina) in torba ne sme biti težja kot 20 kg. V takem primeru je treba obvestiti službo za pomoč strankam (skladno z določbo 14.3.5).
14.7.2 E-skiro
14.7.2.1 Prevoz E-skuterjev z avtobusom na dolge razdalje načeloma ni možen.
14.8 Za predmete, ki jih potniki pozabijo ali pustijo na avtobusu ne nudimo zavarovanja. Če potniki kaj pozabijo na avtobusu, morajo izpolniti obrazec za izgubljeno in najdeno, ki ga najdejo na spletnih portalih podjetja Flix.
14.9 Iz prevoza so izključene nevarne snovi in predmeti, zlasti
Sem spadajo na primer: orožje, strelivo in eksplozivna telesa za ognjemet.
15.1 Prevoz in transport psov in drugih živali na avtobusih za dolge razdalje je načeloma izključen.
15.2 Za pse spremljevalce in pse pomočnike veljajo pravila, ki so določena v točkah 12.2.3 in 12.2.4.
16.1 V primeru odpovedi ali zamude bodo podjetja FlixCompanies ali operater avtobusne postaje potnike, ki potujejo iz avtobusne postaje kjer je osebje, o stanju in odhodu s postaje obvestili takoj, ko bo to mogoče, in vsaj 30 minut po načrtovanem času odhoda, ter jih obvestili o predvidenem času odhoda, takoj ko bodo te informacije na voljo. Podjetja FlixCompanies zagotavljajo vsem potnikom, zlasti tistim z odhodom iz avtobusnih postaj brez osebja, informacije v zvezi z odpovedmi ali zamudami po elektronski poti. Da bodo lahko prejeli te informacije, morajo potniki navesti svoje kontaktne podatke (npr. številka mobilnega telefona).
16.2 Če je razumno domnevati, da bo treba odhod rezerviranega potovanja odpovedati, da bo imel več kot 120-minutno zamudo ali da je rezerviranih preveč mest, lahko potniki storijo naslednje: (a) takoj, ko bo mogoče nadaljujejo svoje potovanje po drugi liniji, ki vodi do destinacije, ki je navedena v pogodbi o prevozu, po primerljivih pogojih, kot so navedeni v obstoječi pogodbi ali (b) zahtevajo vračilo prevoznine in v danem primeru najhitrejše brezplačno povratno potovanje z avtobusom na mesto odhoda, ki je navedeno v pogodbi o prevozu. Pravica do zahtevka za vračilo celotnega zneska prevoznine obstaja tako za že zaključene dele kot za še ne zaključene dele potovanja, če je potovanje postalo nesmiselno glede na potnikove prvotne potovalne načrte. Vračilo se izvede v obliki denarja v roku 14 dni po prejemu zahtevka za vračilo; potnikom se lahko ponudi zgornja možnost (a) ali (b), če se ne strinjajo z drugačno obliko vračila.
16.3 Podjetje Flix lahko potnikom ponudi brezplačno namestitev v hotelu ali drugačno obliko namestitve ter pomoč pri organizaciji prevoza med avtobusno postajo in krajem namestitve, če je namestitev za eno noč ali več potrebna zaradi odpovedi potovanja ali zamude pri odhodu z avtobusne postaje, ki presega 90 minut v primeru potovanj, kjer načrtovano trajanje potovanja presega tri ure. V tem primeru podjetje Flix potnikom ponudi prigrizke, obroke ali osvežitev, ki so sorazmerni s čakalno dobo ali zamudo, če so na voljo na avtobusu ali avtobusni postaji ali jih je mogoče priskrbeti na razumen način. Podjetje Flix sme omejiti celoten strošek namestitve, razen stroškov prevoza med avtobusno postajo in namestitvijo, na 80 EUR na noč po potniku in za največ dve noči. Zgoraj navedena pravica do brezplačne namestitve v hotelu ali drugi obliki namestitve ne velja, če lahko podjetje Flix dokaže, da so odpoved ali zamudo povzročili vremenski pogoji ali huda naravna katastrofa, ki je ogrozila varnost načrtovanega avtobusnega prevoza.
16.4 Če se vozilo med potovanjem pokvari, bo podjetje Flix potnikom ponudilo nadaljnji prevoz z nadomestnim vozilom do primerne čakalne točke, od koder je mogoče nadaljevati potovanje.
16.5 Nadaljnji zahtevki, ki izhajajo iz škode, ki jo je povzročila odpoved ali zamuda, niso izključeni.
17.1 V primeru manjše malomarnosti, razen v primeru ogrožanja življenja, telesne poškodbe ali okvare zdravja, prevzemamo odgovornost samo, če so kršene temeljne pogodbene obveznosti. Neomejena odgovornost za namerno in hudo malomarnost velja neomejeno.
17.2 Odgovornost za postransko škodo je v primerih običajne malomarnosti izključena. To ne velja za primere namernega ali malomarnega ogrožanja življenja, telesne poškodbe ali okvare zdravja.
17.3 Znesek nadomestila v primeru smrti se izračuna v skladu z veljavno nacionalno zakonodajo. Najvišji znesek nadomestila, ki ga določa nacionalna zakonodaja, ne sme biti manjši od 220.000 EUR na potnika.
17.4 Odgovornost in višina nadomestila za škodo na prtljagi je omejena in izključena kot sledi:
17.4.1 V primeru škode na kosih prtljage, ki je nastala zaradi nesreče, v kateri je bil udeležen avtobus, ali v primeru izgube kosov prtljage zaradi enakega vzroka, je višina nadomestila omejena na 1.200 EUR na odškodninski zahtevek na potnika in kos prtljage.
17.4.2 Odgovornost je izključena v primerih, ko izguba kosov prtljage ni povezana z nesrečo, v kateri je bil udeležen avtobus, poleg pomešanja ali tatvine slednjih, razen v primerih namerne in hude malomarnosti.
17.4.3 Odgovornost za škodo ali nadaljnjo škodo, ki je nastala zato, ker je potnik prtljago neprimerno pripravil za potovanje je izključena, razen v primerih namerne in hude malomarnosti.
17.5 Nadomestilo v primeru škode na invalidskih vozičkih in drugih pripomočkih za gibanje ali medicinsko-tehničnih pripomočkih mora biti vedno vsaj enako vrednosti zamenjave pripomočka z novim ali popravila izgubljene ali poškodovane opreme. Izčrpana bodo vsa prizadevanja vsaj za začasno zamenjavo pripomočka, ki ustreza tehničnim in funkcionalnim značilnostim izgubljenega ali poškodovanega invalidskega vozička ali drugih pripomočkov za gibanje.
17.6 Višina nadomestila v vseh ostalih primerih materialne škode, kamor ne spadajo poškodovana prtljaga zaradi nesreče in poškodbe na invalidskih vozičkih ter drugih gibalnih pripomočkih ali napravah 1.000 EUR razen, če je materialna škoda nastala zaradi naklepnega ravnanja ali zaradi hude malomarnosti.
17.7 Omejitve in izključitve odgovornosti ne veljajo za zakonsko obvezno objektivno odgovornost ali če je bila v posameznih primerih prevzeta objektivna odgovornost.
[Razveljavljeno]
Sodna pristojnost za trgovce, pravne in fizične osebe, ki nimajo splošne pristojnosti v Nemčiji, ter za posameznike, ki so svoj kraj bivanja ali običajno prebivališče po sklenitvi pogodbe o prevozu prenesli v tujino, ali tiste, za katere prebivališče ali običajno prebivališče v času ukrepa ni znano, je v Münchnu.
Če so ali postanejo posamezne določbe v teh splošnih pogojih poslovanja in prevoznih pogojih delno ali v celoti brezpredmetne ali nične, to ne vpliva na veljavnost pogodbe o prevozu kot celote.
Danski vojaki, ki služijo obvezni vojaški rok, lahko potujejo brezplačno, če imajo s seboj ustrezno dokumentacijo in dokazilo o tem. Rezervacija sedežev je nujna, rezervacijo pa je treba opraviti preko sporočila, poslanega na e-poštni naslov: storitve@flixbus.si