Zmanjševanje našega vpliva: z vašim prispevkom gremo lahko še dlje

Verjamemo, da bi moral vsak človek ne glede na svoj ekonomski položaj pri potovanju imeti možnost zmanjšati svoj ogljični odtis. Tu lahko veliko vlogo igra skupna raba prevoznih sredstev.
Že sama odločitev za skupno potovanje privede do sprememb. Ta majhna sprememba navad se lahko z okoljskega vidika zelo izplača.
Predstavljamo vam nekaj podatkov: En avtobus FlixBus v Evropi v povprečju odda 27,8 g CO₂ na potniški kilometer. To pomeni vsaj petkrat manj CO₂ kot osebni avtomobil in desetkrat manj CO₂ kot letalo.
Poleg tega je okoljska učinkovitost potovalnih avtobusov skoraj enaka kot pri medmestnih vlakih, zaradi česar so odlična alternativa za potovanja, zlasti v regijah, kjer so železniške povezave redke.
Glede na te podatke (več informacij je na voljo tukaj) so leta 2024 potniki avtobusov Flix po vsem svetu preprečili 1,5 milijona ton izpustov CO₂ – vse to samo z izbiro naših storitev namesto uporabe drugih prevoznih sredstev, denimo avtomobilov ali letal.
Kot lahko vidite, lahko izbira prave rešitve za potovanje v veliki meri pomaga zmanjšati vaš vpliv.
Še ena dobra novica – z okoljskim prispevkom lahko naredite še korak naprej.
Kaj je okoljski prispevek?
Okoljski prispevek je prostovoljni denarni prispevek, ki zagotavlja podporo preverjenim podnebnim projektom pri zmanjševanju ali odstranjevanju izpustov iz ozračja. To ne izravna emisij, ki nastanejo med vašim potovanjem, niti ne vodi do podnebne nevtralnosti, omogoča pa nadaljnje ukrepe za podnebne spremembe, ki presegajo našo lastno vrednostno verigo. Ker želimo to doseči, smo se povezali z neodvisno okoljsko nevladno organizacijo atmosfair.
V okviru te pobude vzdržujemo najvišje standarde, ki jih potrjujejo Združeni narodi, Gold Standard in Carbon Standards International, saj želimo zagotoviti, da bi bil vaš podnebni prispevek zares učinkovit.
Ta pobuda ni neposreden način za zmanjšanje izpustov in posledično ne prispeva k našim lastnim ciljem za zmanjšanje izpustov CO₂, vendar nam omogoča, da cenimo to, kar lahko storite kot potnik.
Kako to deluje?
Za prispevek se lahko odločite med opravljanjem rezervacije – v povprečju gre tu za približno 1–3 % cene vozovnice*. Pri rezervaciji vozovnice pred nadaljevanjem plačevanja preprosto kliknite gumb »Podnebni prispevek« in znesek vašega prispevka bo dodan ceni vozovnice. S preprostim klikom lahko pri rezervaciji omejite izpuste svojega potovanja in nekatere od njih odstranite iz ozračja, hkrati pa neposredno prispevate k financiranju projektov, katerih cilj je ustvariti pozitiven vpliv v regijah, kjer deluje družba FlixBus.
Kdo prejme vaš podnebni prispevek?
75%Podnebni projekti organizacije atmosfair.
Večina projektov, ki jih razvija naša partnerska nevladna organizacija atmosfair, poteka v regijah svetovnega juga**, in sicer so to projekti, katerih cilj je preprečevanje izpustov ogljika, medtem ko je cilj drugih projektov aktivno odstranjevanje ogljika iz ozračja.

Čisti štedilniki v Ruandi
Na podeželju Ruande večina ljudi kuha na odprtih kuriščih v hišah, kar povzroča visoke izpuste CO₂, obsežno krčenje gozdov in zdravstvene težave zaradi nastalega dima.
Vaš prispevek pomaga pri distribuciji visokoučinkovitih štedilnikov Save80, kar prinaša oprijemljive koristi za okolje in lokalne skupnosti:
- za 80nbsp;% manj porabe lesa;
- 110.000 ton manj izpustov CO₂ od leta 2017;
- boljša kakovost zraka v zaprtih prostorih in zdravje družin;
- usposabljanje več kot 200 ljudi za sestavljanje in distribucijo štedilnikov.
Projekt, ki je od leta 2017 prejel 2,2 milijona evrov, so odobrili Združeni narodi in Gold Standard***, poleg tega pa je predmet rednih neodvisnih revizij, ki zagotavljajo preglednost in odgovornost.
Leta 2022 se je v Kigaliju odprla tovarna Save80, ki letno proizvede 40.000 štedilnikov in Ruandi zagotavlja neodvisnost od drv ter možnosti zaposlitve in usposabljanja za njene prebivalce.

Od avgusta 2025 bo vaš prispevek podprl nov projekt odstranjevanja ogljika v Indiji, kjer za boj proti krčenju gozdov in onesnaževanju zraka v zaprtih prostorih uporabljajo učinkovite plinske štedilnike na drva. Ti štedilniki (ki temeljijo na tehnologiji pirolize TLUD) zmanjšajo porabo drv za 50 % in kot stranski produkt proizvajajo oglje, poleg tega pa spodbujajo trajnostni razvoj v podeželskih skupnostih. Novosti o projektu so na voljo tukaj.

25 %: Sklad za prihodnost mobilnosti
Sklad za prihodnost mobilnosti sta leta 2018 ustanovili družba Flix in organizacija atmosfair za krepitev pobud za trajnostno mobilnost v skupnostih, kjer deluje družba Flix. Projekti so izbrani glede na njihov potencial za zmanjšanje izpustov in družbeni vpliv.
Od teorije do prakse: kako nam pomagate pospešiti preobrazbo našega voznega parka
Skupaj s partnerji stremimo k pospeševanju prehoda na popolno razogljičenje ter pomagamo vsem zmanjšati vpliv na planet in skrbimo, da smo cenovno ugodni.
Žal so tehnologije z ničnimi izpusti velik izziv, saj niso ravno prilagojene za današnje potovalne avtobuse na dolge razdalje, tehnologije z nizkimi izpusti pa so včasih lahko tudi ovira.
V času dogovarjanj z glavnimi industrijskimi partnerji, da bi omogočili nadgradljivost teh rešitev v prihodnosti, zato poskušamo omejiti svoj trenutni vpliv s čistejšimi alternativami dizelskemu gorivu.
Nekateri od teh pilotnih projektov obstajajo zaradi vaše podpore. Vaši podnebni prispevki so nam že pomagali pri tem:
- uvedba prvega električnega potovalnega avtobusa na dolge razdalje v Nemčiji;
- uvedba prvih potovalnih avtobusov na bioplin v Beneluksu in Skandinaviji;
- uvedba desetih potovalnih avtobusov, opremljenih s solarnimi paneli, na cestah v petih različnih državah;
- raziskovanje na področju tehnologije gorivnih celic za potovalne avtobuse na dolge razdalje na vodikov pogon.
Če želite izvedeti več o naših projektih preoblikovanja voznega parka, vključno s tistimi, ki so bili omogočeni po zaslugi prispevkov naših potnikov, obiščite našo namensko stran.
Drugi projekti, ki smo jih lahko uresničili po zaslugi vašega podnebnega prispevka:
- 17 električnih tovornih koles, ki smo jih zagotovili nevladnim organizacijam, kot so Foodsharing, Karitas in Tafel, za distribucijo hrane;
- 32 tečajev ozaveščanja o podnebju za šolarje v Evropi;
- sončna elektrarna in hibridno vozilo, ki se polni prek električne vtičnice, za organizacijo SOS Children’s Village v Sarajevu.



Pri družbi Flix držimo obljube!
Izračunavamo tudi izpuste iz mednarodnih poslovnih potovanj vseh zaposlenih in finančno prispevamo k podnebnim projektom v Ruandi in Indiji ter k skladu za prihodnost mobilnosti. Potrdilo o našem prispevku je na voljo tukaj.

©Flix SE
Pomembnost združevanja moči: skupaj prispevamo k podnebnim ukrepom
Naš cilj je doseči delovanje z neto nično porabo energije do leta 2040 v Evropi in do leta 2050 po vsem svetu. To pomeni, da nameravamo izravnati izpuste CO₂, ki jih izpustimo v ozračje, z izpusti CO₂, ki jih zmanjšamo in odstranimo iz ozračja.
Ker želimo doseči ta cilj v znanstveno priznanem okviru, smo se zavezali pobudi Science Based Targets (SBTi) in predlagali cilje za zmanjšanje izpustov v bližnji prihodnosti z rokom do leta 2032.
Pri SBTi so te cilje odobrili aprila 2024 in s tem potrdili usklajenost naše strategije z mednarodnimi podnebnimi cilji.
Na poti k razogljičenju delujemo v skladu s celovito podnebno strategijo, ki temelji na treh načelih: preprečevanje, zmanjševanje in prispevanje.
- Našim potnikom pomagamo pri preprečevanju izpustov CO2 tako, da jim zagotavljamo kolektivno rešitev z nižjim faktorjem izpustov na potniški kilometer v primerjavi z drugimi načini prevoza****.
- Pospešujemo preoblikovanje voznega parka z alternativnimi motorji in gorivi, od električnih do bioplina, zaradi zmanjševanja izpustov CO2, ki jih povzroča naše obratovanje.
- Kljub vsem tem prizadevanjem so nekateri izpusti za zdaj neizogibni. Zato sodelujemo s potniki, okoljskimi nevladnimi organizacijami in deležniki v industriji, in sicer zaradi skupnega prispevanja k doseganju mednarodnih podnebnih ciljev. Na eni strani združujemo sile s prvovrstnimi industrijskimi partnerji, ker želimo omogočiti širitev rešitev z nizkimi in ničnimi izpusti za prevoz na dolge razdalje. Hkrati skupaj s potniki in nevladnimi organizacijami prispevamo prek neodvisno preverjenih projektov za zmanjšanje in odstranjevanje ogljika, ki imajo dejanski vpliv, ne da bi se ti šteli k našemu lastnemu cilju zmanjšanja izpustov CO2.
Kako zagotavljamo verodostojnost in skladnost
Verjamemo, da morajo podnebni prispevki dosegati najvišje standarde preglednosti in odgovornosti. Zato delujemo skladno s temi načeli:
- Brez zavajajočih trditev: Potovanj ne promoviramo kot »ogljično nevtralna« ali »podnebno nevtralna« zgolj glede na prispevke. To je skladno z zakonodajo EU o varstvu potrošnikov in prihajajočo direktivo o zelenih trditvah.
- Samo certificirani projekti: Sodelujemo izključno z organizacijo atmosfair, katere projekti dosegajo stroge standarde, kot so Gold Standard, UN CDM in Carbon Standards International za projekte odstranjevanja.
- Popolna preglednost: Vse metodologije za izračun izpustov, revizije projektov in podnebne vplive so javno dokumentirane in se posodabljajo vsako leto.
- Poročanje o vplivu: V sodelovanju z organizacijo atmosfair redno objavljamo preglede vplivov, da pokažemo, kako in kje se vaši prispevki uporabljajo.
Vsak klik šteje
Izbira storitev družbe Flix je že korak k potovanju z nižjimi izpusti ogljika. S podnebnim prispevkom pomagate spodbuditi spremembe, ki segajo tudi onkraj samega potovanja – z njim podprete skupnosti, inovacije in čistejšo prihodnost za vse.
* Potovanje po Evropi z avtobusom FlixBus ustvari povprečno 27,8 g izpustov CO₂ na potniški kilometer. Če to vrednost pomnožite z razdaljo svoje poti, dobite skupno vrednost izpustov s svojega potovanja. Faktorji izpustov, uporabljeni v tej analizi, izhajajo iz analize »od izvora do kolesa« (Well-to-Wheel), ki jo je leta 2021 izvedla organizacija atmosfair. Zavezani smo posodabljanju teh faktorjev z vsako novo analizo svojega voznega parka. Ta celoviti pristop upošteva emisije skozi celotni življenjski cikel goriva, od pridobivanja (izvora) do porabe (kolesa). Izpusti »od izvora do rezervoarja« (Well-to-Tank) predstavljajo standardno vrednost za dizelsko gorivo, kot je opisano v evropskem standardu EN 16258. Delež izpustov »od izvora do rezervoarja« je bil izračunan na potniški kilometer, pri čemer so bili uporabljeni naši podatki o porabi goriva. Izračunani faktorji izpustov so bili nato pomnoženi s tehtanim povprečjem cene za prihranek (npr. 96,5 %) in odstranjevanje (npr. 3,5 %) tone CO2, da se določi cena na potniški kilometer. To se nato pomnoži z razdaljo vaše poti, da se izračunajo skupni stroški podnebnega prispevka vašega potovanja glede na njegove izpuste.
** Poročilo o preverjanju si lahko ogledate tukaj: CDM-PoA-RCPV-FORM.
*** Sistem Gold Standard so vzpostavile okoljske organizacije pod okriljem WWF, da bi zagotovile, da projekti mehanizma čistega razvoja (CDM) resnično prispevajo k trajnostnemu razvoju. Zlasti se posveča obsegu, v katerem projekti prispevajo k 17 ciljem trajnostnega razvoja, ki so jih Združeni narodi določili za potrjevanje in revizijo projektov.
**** Za več informacij glejte poročilo družbe Flix Avoided Emissions Methodology
iz leta 2024.